Translate

martes, 28 de octubre de 2008

A CLAVE está no libro de Morling.

Lámina. "Las Embarcaciones Tradicionales de Galicia"
Steffan Mörling. pax. 43

Ó chegar a este punto e escoitar a Ramón facer esta referencia ó libro de Mörling, pensei inmediatamente, aquí está a clave. No apartado III Fuentes y Fábulas, (pax 39 a 43), Morling reproduce unha ilustración que Mariano de la Paz empregou en 1869 para a descrición científica da dorna. Seguidamente comenta:

Sorprende que Padín (Egidio López), en 1945 reprodujera la lámina sin comentarios. Padín que, en su estudio alabó las lineas de las dornas de El Grove, debería haberse dado cuenta de que la prespectiva torcida de la vista lateral no era el único detalle extraño de esta representación gráfica”.

Ben a mín, sorprende aínda máis, xa que o estudio do meu avó o que fai referencia Morling (publicado na Revista General de La Marina en 1945) describe as dornas de escarva. Tamén sorprende que empregase esta lámina, e non concibo erro ningún na interpretación do plano por parte do meu avó, experto maquetista naval, excelente realizador de planos de barcos pola súa facilidade, coñecementos e estudios de debuxo lineal (ademais de bo debuxante e pintor). Tampouco se concibe o comentario de Mörling comparando a Graells co meu avó describindo a este “más cerca de la realidad de la dorna”, cando meu avó construíu entre os anos 1945-1947 dúas dornas de tope, e dirixiu outros proxectos de construcción de barcos. (noutra ocasión falarei desto).

Agora estou revisando toda a documentación do meu avó daqueles anos, incluído o orixinal que se publicou no 1945 na Revista General da Marina e que no seu día, entreguei copia do mesmo a Morling como agasallo con motivo da homenaxe realizado en Bueu no ano 2006. Ese mesmo día da homenaxe, recibín o aviso de que meu pai acababa de ingresar no hospital e pouco despois falleceu, pero naquelas moitas tardes de hospital, tiven tempo dabondo para falar con él destas cousas que lembraba moi ben, porque ademais de mariño mercante, meu pai foi continuador da obra do meu avó sobre todo na recuperación de planos e realización de maquetas (aparte de manter a longa liña mariña da familia)

Para o que nos ocupa, "a orixe da Belinda", o sorprendente é a coincidencia da referencia de Ramón da Remadoira a esta lámina e os apuntes de Mörling relacionando estes planos co meu avó. Esto como vedes se complica pero as coincidencias xa empezan a ser en si mesmas, as claves para atopar a orixe da Belinda.

por hoxe ate aqui.



No hay comentarios: